2017. június 9., péntek

Spenótos finomság

Spenót is a kedvenceim közé tartozik....
Kaptam nagy mennyiséget,hatalmas leveleket...tisztítottam,majd lefagyasztottam...nagyon finom  étkeket készítek belőle.
Ezt a variációt már többször megcsináltam,finom---könnyű vacsinak is jó.
Egyszerű kategória.





Hozzávalók::

  • 70-80 dg friss mosott spenót
  • 3 db tojás
  • 1 db levelestészta...nyújtott
  • 2-3 gerezd fokhagyma szelve
  • 150 gr juhtúró,vagy tehéntúró
  • 15 dg reszelt sajt--lehet vegyesen füstölt is
  • besamelmártás sűrű változat...só bors.szerecsendió ízesítéssel---/vaj,liszt,tej/
  • só,bors
  • vaj
A mirelit spenótot fokhagymás vajon párolom,amíg kienged...hagyom ,hogy a fölösleges víz elpárologjon...kihűtöm.
Közben elkészítettem a sűrűbb besamelmártást,tettem bele egy kis reszelt sajtot.
A spenótot összekevertem a tojás sárgákkal,túróval,sajttal majd a felvert fehérjével...összedolgoztam,ízesítettem.
Nagyobb kapcsos tortaformát sütőpapírral kibélelek,beleteszem a leveles tésztát,hogy egyformán kilógjon...beletöltöm a spenótos,besameles cuccot,tetejére a maradék reszeltsajt kerül. A leveles tésztát körbe betekerem a széleken,megkenem tejfölös olajjal.
Sütőben pirosra sütöm---tűpróba!
Ha langyosabb akkor szeletekre vágom....finom vacsora !












Jó étvágyat kívánok....MARI

2 megjegyzés: